Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024

" ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΗ ΜΑΘΗΣΗ: ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ & ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΣΤΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ" ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ Β/ΘΜΙΑΣ ΤΟΥ ΚΕΔΑΣΥ ΣΥΡΟΥ

Το Μάρτιο του 2023 έπειτα από πρόσκληση των Συμβούλων Εκπαίδευσης Φιλολόγων, κ.Βασιλείου, Δ. και κ.Κωνσταντέλλια, Χ. σε συνεργασία με την Σύμβουλο Ειδικής Αγωγής & Ενταξιακής Εκπαίδευσης, κ.Ποζαπαλίδου, Σ. η διεπιστημονική ομάδα της Δευτεροβάθμιας του ΚΕΔΑΣΥ Σύρου, κ.Σκαναβή, Ε. (ΠΕ 02 ΕΑΕ), κ.Παυλίδου, Μ. (ΠΕ 02 ΕΑΕ) και κ.Αλμπανίδου, Κ. (ΠΕ 23) συμμετείχε περιχαρής στην επιμορφωτική συνάντηση των φιλολόγων των Γυμνασίων της Σύρου (1ο, 2ο, 3ο), με τίτλο: "Δυσκολίες στη Μάθηση: Προκλήσεις & Πρακτικές στα Φιλολογικά Μαθήματα" 

Η επιμόρφωση ξεκίνησε με τις κ. Αλμπανίδου και κ.Παυλίδου, οι οποίες παρουσίασαν στους συναδέλφους εκπαιδευτικούς, εν τη παρουσία των Συμβούλων, τη δομή της αξιολογικής έκθεσης και τον τρόπο αξιολόγησης του ΚΕΔΑΣΥ με έμφαση στη νομοθεσία περί λειτουργίας της υπηρεσίας το 4823/2021.  Επιπλέον, έκαναν ιδιαίτερη αναφορά στη σημαντικότητα της ανάγνωσης του συνόλου της έκθεσης αλλά και των προτάσεων από τους εκπαιδευτικούς. Η ως άνω παρουσίαση είχε τίτλο: "Αξιολογική Έκθεση ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Ποιος; Πως και Γιατί;" 


Στη συνέχεια, η κ.Σκαναβή επέδειξε καινοτόμες τεχνικές διδασκαλίες για τη διαχείριση των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες στα φιλολογικά μαθήματα. Με εστίαση στους διαφορετικούς τύπους μάθησης αλλά και στη διαφοροποίηση της διδασκαλίας, η παραπάνω εκπαιδευτικός ΕΑΕ  μέσω της παρουσίασης της με τίτλο: " Μαθησιακές Δυσκολίες: Πως διαχειριζόμαστε τα φιλολογικά μαθήματα;" έφερε σε επαφή τους συναδέλφους φιλολόγους με στρατηγικές μάθησης όπως: "παιχνιδοποίηση", "τεχνικές γνωστικής απόδρασης", "podcast/ videopodcast", "τεχνικές ενίσχυσης της κριτικής σκέψης" (π.χ. τα 6 καπέλα της σκέψης). Επίσης, ανέφερε τεχνικές τροποποίησης του περιβάλλοντος της τάξης, οργάνωσης της μάθησης, αντιμετώπισης των "δυσλειτουργικών συμπεριφορών" , αλλά και τη σπουδαιότητα της αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης των μαθητών/τριων. Οι παραπάνω προτεινόμενοι τρόποι διαχείρισης των μαθητών/τριων με Μαθησιακές Δυσκολίες ήταν ευθυγραμμισμένοι με τις προτάσεις που αναφέρονται στις αξιολογικές εκθέσεις των Γυμνασίων & Λυκείων του ΚΕΔΑΣΥ Σύρου. 



Ευχαριστούμε ιδιαίτερα για την ενεργητική απόκριση του συνόλου των εκπαιδευτικών, αλλά και για την εμπιστοσύνη που μας επέδειξαν οι ανωτέρω Σύμβουλοι!